2015年8月6日 星期四

[聽歌學英文] Hurts ft Kylie Minogue - Devotion (中英歌詞對照)


   歌曲:Devotion
   歌手:Kylie Minogue
   翻譯:尼特(重頭上路)
中英文歌詞:

Inside the heart of every man
在每個男人心中

There is a lust you understand
都有個共同的慾望

And I'm just the same
我亦同樣

When all the love has gone away
當所有愛已逝去

And passion stares me in the face
而激情撲面而來

Could I walk away?
我能輕易抽身嗎?

Here's hoping
我渴望

You'll help me to be brave.
你能助我變得勇敢

Devotion save me now
忠誠拯救了我

I don't wanna stray from the hallowed ground
我不想從聖地迷失

I'll turn temptation down
我會謝絕誘惑

I'm asking you to take me to safety this time
這次請你帶我到安全之地

Forgive my thoughts when I'm asleep
原諒我在夢中的想法

Forgive these words I'm yet to speak
原諒這些我還未說出口的話語

I feel so ashamed
我感到很羞愧

Right now you seem so far away
現在的你顯得難以觸及

So much confusion clouds my mind
無數困惑擾我心神

And I don't know which path to take
我不知道該走哪條路

Here's hoping
我渴望

You'll help me to resist.
你能助我抵抗(誘惑)

Devotion, Devotion..
忠誠 忠誠

I'm a slave unto the mercy of your love
我是你的憐愛的奴隸

For so long,I've been so wrong
一直以來 我大錯特錯

I could never live without you.
沒有你我無法生存

Devotion, Devotion
忠誠 忠誠

Take me to safety
帶我到安全之地

沒有留言 :

張貼留言